Monday, February 15, 2010

'Door Gift' Chocolate
































































Kak Ana dok tengok orang kita ni dalam majlis perkahwinan biasanya bagi telur, gula-gula, kek dan sebagainya pada tetamu jemputan sebagai buah tangan atau 'door gift'.

Apa kata kita ubah sikit benda yang nak diberi ? Contoh buah tangan pilihan paling baik ialah chocolate !

Ia bukan saje mudah dibuat tapi yang paling penting chocolate sememangnya berkhasiat dan menjadi kesukaan pelbagai lapisan umur. Dari budak kecik sampailah ke orang tua, kalau dijamu chocolate memang tak tolak.

Yang canggih pulak, imej-imej edible seperti gambar pengantin, karekter kartun, super heroes dan sebagainya boleh dijadikan chocolate untuk diberi kepada para tetamu yang datang. 'Door gift' chocolate yang dipekkan dalam kotak memang nampak cantik. Baru lah stail, ada kelas gitu!

Kawan-kawan anak Kak Ana yang belajar di UIA PJ cukup suka chocolate ni. Depa dah jadi macam pelanggan tetap. Bila anak Kak Ana balik je adalah yang memesan. Ada yang belikan untuk adik-adiklah dan yang nak makan saje sambil-sambil study pun ada.

Jiran-jiran Kak Ana pulak suka order untuk hari jadi anak mereka. Chocolate le kata kan, budak-budak memang suka.

Abang Kak Ana pulak dah order 'door gift' chocolate untuk majlis perkahwinan anak perempuannya. Majlis buat kat Dewan Felda katakan, kenalah kelas sikit.

Kalau berminat contact aje Kak Ana okey (Tel : 012-3185493) atau e mail ke kakanakitchen@gmail.com






No comments: